Improvements in Secondary for the 2015-2016 School Year

As the end of the school year approaches, we wanted to share with you some improvements made for the upcoming school year.

1) We are moving to a block schedule in 2015 – 2016 that will provide students with 8 different classes of 90 minutes in a two day rotation.
Please see the chart below:Screen Shot 2015-04-17 at 10.24.49 AM
What is a block schedule?

A block schedule allows each student the opportunity to take four (4) classes on one day, and four (4) classes the following day, repeating the process the entire year. Each class period allows 90 minutes of class time to learn content, process the content, and show their learning before the student leaves the class.

This improvement will allow students:

• Additional processing time in a classroom setting
  • To have fewer classes per day and reduce the amount of homework each night
  • Opportunity to take additional advanced or elective courses
  • To be able to take bachillerato courses during the school year without needing to take them in summer school or sacrificing other electives of choice
  • More time for inquiry-based activities
  • Less time in hallways and more time in classrooms
  • To earn more credits per year

2) Our students will receive their class schedule before the end of this school year and will check out their textbooks the week before school starts. This will allow students and teachers to be ready for instruction and learning on the first day of school.

3)  We will continue our work with teachers at all grade levels to revise and improve our standards based curriculum.

4)  With Mr. Emerton serving as the Secondary Principal (Grades 6-12) and the addition of Mr. Kyle Martin as Middle School Assistant Principal, Ms. Katy Meyer as Grade 6-12 Curriculum Coordinator, and Ms. Lisana Narvaez as the Grade 6-12 Instructional Coach, we will have many more professional educators directly involved in supervising and enhancing the instructional program.

5)  With the installation of air conditioning units in all remaining instructional spaces, including the Early Learning Center, Science Laboratories, and the High School Building, all ANS students will finally be provided with a classroom environment that enhances their learning potential.

We want to express our sincere appreciation to the Board of Directors and to the parent community for their support of these important strategic improvements. We look forward to an outstanding 2015 – 2016 school year.

———–

Al aproximarse el final del año escolar, quisiéramos compartir con ustedes algunas mejoras que hemos hecho para el siguiente año 2015 – 2016.

1) En 2015 – 2016, tendremos un horario en bloque que les permitirá a los estudiantes tener 8 clases de 90 minutos en una rotación de dos días. Favor ver el cuadro de abajo:

Screen Shot 2015-04-17 at 10.28.05 AM¿Qué es un horario en bloque?

Un horario en bloque le ofrece a cada alumno la oportunidad de tomar cuatro (4) clases en un día y otras cuatro (4) al día siguiente, repitiendo el proceso todo el año. Cada período de clases les permite tener 90 minutos en el aula para aprender el contenido, procesarlo y demostrar lo que han aprendido antes que termine la misma.

• Esta mejora les permitirá a los estudiantes:
  • Tener tiempo adicional para procesar el material impartido dentro del aula de clase
  • Tener menor numero de clases por día y reducir la cantidad de tareas de cada noche.
  • Poder llevar más clases avanzadas o electivas
  • Tomar clases de bachillerato durante el año escolar, sin necesidad de llevarlas en vacaciones de fin de año o de sacrificar otras materias electivas
  • Tener más tiempo para actividades de investigación guiadas por el/la maestro(a)
  • Estar menos tiempo en los pasillos y más en las aulas
  • Ganar más créditos por año

2) Nuestros alumnos recibirán sus horarios de clases antes que finalice este año escolar, y retirarán sus libros de texto la semana previa al inicio de clases. Esto les permitirá a los profesores y estudiantes estar listos para enseñar y aprender desde el primer día de clases.

3) Continuaremos revisando y mejorando nuestros estándares en base al currículo de enseñanza con todos los profesores.

4) Con el Sr. Emerton como Director de Secundaria (6º a 12º grado) y la incorporación del Sr. Kyle Martin como Subdirector de la Escuela Intermedia, la Sra. Katy Meyer como Coordinadora de Currículo de 6º a 12º grado, y la Sra. Lisana Narváez como Entrenadora Educacional para 6º a 12º grado, tendremos más educadores profesionales involucrados directamente en la supervisión y mejoramiento del programa educativo.

5) Con la instalación de unidades de aire acondicionado en los espacios de enseñanza restantes, incluyendo el Centro de Preescolar, los laboratorios de ciencias y el edificio de Secundaria, todos los estudiantes de ANS tendrán por fin un ambiente de clases que incremente su potencial de aprendizaje.

Queremos expresar nuestro sincero agradecimiento a la Junta Directiva y a la comunidad de padres de familia por su respaldo a estas mejoras estratégicas importantes. Esperamos tener un año escolar 2015-2016 excepcional.

April 29, 2015

0 Responses on Improvements in Secondary for the 2015-2016 School Year"